Symbol języka migowego

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP


Wstęp deklaracji

Powiatowy Zarząd Dróg w Bochni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://bip.malopolska.pl/pzdwbochni 

Dane teleadresowe jednostki:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

adres do korespondencji: Powiatowy Zarząd Dróg w Bochni z/s w Nowym Wiśniczu, ul. Limanowska 11, 32-720 Nowy Wiśnicz

ePUAP: Powiatowyzarzaddrog

telefon: +48 14 612 82 06

Osoba kontaktowa: Aleksandra Łaciak - koordynator ds. dostępności, email: sekretariat@pzd.bochnia.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnianie informacji oraz skargi na brak zapewnienia dostępności.

Data publikacji strony internetowej: 2011-12-19

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-13

Strona podmiotowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
 

 

  • zamieszczone na stronie publikacje w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości,
  • część załączników jest w postaci skanów,
  • brak struktury nagłówków w artykułach  


Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Małopolsce posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych

Dodatkowe ułatwienia na stronie promocyjnej Powiatowego Zarządu Dróg w Bochni:

Urząd zapewnia dostęp alternatywny polegający na kontakcie:

  • telefonicznym
  • korespondencyjnym
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej (EPUAP, email)
  • za pomocą pętli indukcyjnej dla osób niedosłyszących znajdującej się w pokoju nr 11
  • z udziałem tłumacza języka migowego online - po wcześniejszym zgłoszeniu konieczności, przy użyciu tabletu zlokalizowanego w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 11 w budynku przy ul. Limanowskiej 11

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2022-04-08

Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2024-03-22 
 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Aleksandra Łaciak 
e-mail: dostepny@pzd.bochnia.pl 
Telefon: 14 612 82 06

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Do budynku można dojechać:

  • samodzielnie
  • Można skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczone jest 1 miejsce przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Można skorzystać z bezpłatnych miejsc parkingowych, zlokalizowanych bezpośrednio przed budynkiem Powiatowego Zarządu Dróg.
  • środkami komunikacji publicznej: 
    Do siedziby Powiatowego Zarządu Dróg w Bochni z siedziba w Nowym Wiśniczu można dojechać busami prywatnych przewoźników - Przystanek w Nowym Wiśniczu przy
    ul. Limanowskiej oddalony jest od urzędu ok 350 m.
  • Obok miejsca parkingowego znajduje się bezpośrednio wejście do budynku z podjazdem dla wózków

Wejście do budynku

Budynek Powiatowego Zarządu Dróg w Bochni częściowo spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Budynek Urzędu jest budynkiem piętrowym, który posiada jedno wejście z podjazdem dla wózków, drzwi uchylne otwierane są ręcznie na zewnątrz.

Przestrzeń za wejściem

Po wejściu do budynku na ścianie po lewej stronie oraz przy toalecie dla osób z niepełnosprawnościami, umieszczony jest plan tyflograficzny, który opisuje schemat przestrzenny i funkcje pomieszczeń parteru. Dla osób niewidomych znajdują się tabliczki przy drzwiach z opisem funkcji pomieszczenia obrysy pomieszczeń i korytarza są w Alfabecie Braill'a. Na parterze tuż za głównym wejściem, po lewej stronie znajduje się Biuro Obsługi Klienta - pokój nr 11, przeznaczone do obsługi osób z niepełnosprawnościami.

Dziennik Podawczy / Sekretariat

Znajduje się na prawo od wejścia głównego w pokoju nr 1. Mogą tam skorzystać z pomocy osoby z niepełnosprawnościami. Przestrzeń w pomieszczeniu pozwala na ograniczone manewrowanie wózkiem aktywnym. Dziennik jest wyposażony w przenośną pętlę indukcyjną – uruchomioną na życzenia petenta.

Ciągi poziome, pionowe, schody

Wyłącznie parter budynku jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach, na piętro można się dostać jedynie za pomocą schodów, budynek nie posiada windy.

Pomieszczenia

  • pomieszczenia biurowe nie są dostępne dla osób na wózkach
  • sala konferencyjna (sala narad) nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach

Łazienka

Na parterze budynku dostępna jest łazienka z toaletą przystosowaną dla osób z

 

Pies asystujący

Można przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem, należy pamiętać o certyfikacje psa asystującego oraz zaświadczeniu o szczepieniu. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Dokonywanie opłat

W budynku urzędu nie ma kasy. Płatności można dokonać jedynie w formie przelewu

Aplikacje mobilne

brak

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.