Symbol języka migowego

logo_polski_lad.jpg

„Rozbudowa drogi powiatowej nr 2097K Ispina – Bieńkowice w miejscowości Drwinia, powiat bocheński, etap I"

 Edycja3PGR/2021/2827/PolskiLad

 

Zadania pn. „Rozbudowa drogi powiatowej  nr 2097K Ispina – Bieńkowice w miejscowości Drwinia, powiat bocheński, etap I „ realizowane  w ramach dofinansowania z Programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w okresie od 12-2022 r. do 12 -2023 r.

 

Całkowity koszt realizacji zadania: 1 733 299,53 zł

Dofinansowanie POLSKI ŁAD : 1 698 633,54 zł

Zakres robót obejmuje: Wykonanie poszerzenia jezdni do 6m wraz z dostosowaniem konstrukcji drogi do

KR3 i obciążenia 115 kN/oś, budowa ciągu pieszo - rowerowego i utwardzonych poboczy, przebudowa

skrzyżowania z drogą gminną, przebudowa i budowa zjazdów indywidualnych i publicznych oraz

odwodnienia drogi. Odcinek drogi powiatowej objęty niniejszym projektem stanowi połączenie

dwóch dróg wojewódzkich tj. nr 965 i nr 964 stanowiąc najszybsze połączenie północnej części

powiatu bocheńskiego a przede wszystkim Gminy Drwinia z aglomeracją krakowską i województwem

świętokrzyskim. Inwestycja ta, realizowana na obszarze gminy Drwinia, na terenie której istniało

Państwowe Gospodarstwo Rolne, wpłynie na rozwój gospodarczy obszaru wiejskiego poprzez

poprawę warunków życia oraz warunków komunikacyjnych, zwłaszcza dla mieszkańców północnozachodniej

części gminy Drwinia, co z kolei przełoży się na rozwój lokalnej przedsiębiorczości,

zwiększenie możliwości podejmowania przez mieszkańców zatrudnienia poza miejscem

zamieszkania oraz korzystania z usług publicznych. Konieczność realizacji inwestycji wynika z

następujących przesłanek: - zły stan techniczny istniejącej drogi powiatowej, - brak wyodrębnionych

ciągów pieszych i rowerowych, - konieczność uregulowania spływu wód opadowo-roztopowych z

drogi. Wnioskowana do rozbudowy droga przebiega w terenie zabudowanym w ścisłym sąsiedztwie

zabudowań jednorodzinnych i jest drogą jednojezdniową, dwupasmową, o szerokości jezdni 4,7-5,2

m, gdzie na przeważającym odcinku występuje przekrój drogowy z poboczami oraz przydrożnymi

rowami. Brakuje ciągów umożliwiających bezpieczne poruszanie się pieszych i rowerzystów. Droga

posiada zużytą nawierzchnię, z licznie występującymi (zwłaszcza w okresie wiosennym) przełomami.

Wysoki poziom wód gruntowych i bardzo słaba podbudowa jezdni przyczyniają się do postępującej

degradacji drogi. W wyniku realizacji projektu poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu

drogowego, zwiększona trwałość drogi oraz polepszy się dostępność komunikacyjna przyległych

terenów.W projekcie uwzględniono również rozwiązania dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Ponadto rozbudowa drogi, przy zastosowaniu tzw. cichych nawierzchni bitumicznych znacznie

ograniczy hałas generowany przez pojazdy co przełoży się na poprawę warunków życia mieszkańców

dość gęsto zabudowanego terenu Gminy.

 

 tablica_polski_lad_180x120_drwinia_edycja3pgr20212827polskilad_1.jpg

Rozbudowa dróg powiatowych na odcinkach: nr 2077K Leksandrowa – Lipnica Górna; nr 2074K Żegocina – Bełdno; nr 2083K Chrostowa – Kamyk; nr 1961K Grabie – Kępanów

Edycja 2/2021/5713/PolskiLad

 

Zadania pn. „Rozbudowa dróg powiatowych na odcinkach: nr 2077K Leksandrowa – Lipnica Górna; nr 2074K Żegocina – Bełdno; nr 2083K Chrostowa – Kamyk; nr 1961K Grabie – Kępanów „ realizowane  w ramach dofinansowania z Programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w okresie od 09-2022 r. do 10 -2023 r.

Całkowity koszt realizacji zadania: 18 692 708,51 zł

Dofinansowanie POLSKI ŁAD : 17 758 073,08 zł

Zakres robót obejmuje: Na odcinku drogi powiatowej nr 2077K zostanie wykonana min.: rozbudowa,

przebudowa drogi poprzez poszerzenie jezdni do 6m, budowa chodników, ścieżki rowerowej,

przebudowa poboczy, przebudowa rowów, budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa przepustów,

przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych, przebudowa skrzyżowań z drogami gminnymi,

przebudowa istniejących peronów autobusowych oraz montaż urządzeń bezpieczeństwa. Na odcinku

drogi powiatowej nr 2074K wykonana zostanie m.in.: rozbudowa jezdni wraz z odwodnieniem,

budowa odcinków chodników, budowa utwardzonych poboczy, przebudowa zjazdów indywidualnych

oraz montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Na odcinku drogi powiatowej nr 2083K zaplanowano

min.: budowę chodnika, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę istniejących zjazdów i rowów. Na

odcinku drogi powiatowej nr 1961K zostanie wybudowany chodnik wraz z kanalizacją deszczową,

wykonane zostaną: przebudowa jezdni do szerokości6m, zatoka autobusowa, wyniesione przejściem

dla pieszych oraz nastąpi przebudowa poboczy, rowów i istniejących zjazdów. Droga powiatowa nr

2077K łączy się z drogą wojewódzką nr 966 tworząc często uczęszczany szlak komunikacyjny w ruchu

turystycznym pomiędzy aglomeracją krakowską a Lipnicą Murowaną, posiadającą zabytki wpisane na

listę UNESCO, oraz zapewnia dostęp do Beskidu Wyspowego, a także alternatywę połączenia terenów

części północnej powiatu z południową i wschodnią częścią województwa małopolskiego. Droga

powiatowa nr 2074K stanowi łącznik pomiędzy gminami Żegocina i Trzciana a pośrednio poprzez

drogę powiatową nr 2072K z powiatem limanowskim, natomiast droga powiatowa nr 1961K stanowi

połączenie z powiatem myślenickim i łącznie uzupełniają sieć dróg powiatowych dla potrzeb rozwoju

gospodarczego powiatu bocheńskiego. Droga powiatowa nr 2083K łączy pośrednio poprzez drogę

powiatową nr 1444K południowo – zachodnie tereny powiatu bocheńskiego z południową częścią

powiatu wielickiego zapewniając dogodne połączenia komunikacyjne do węzła autostradowego A4

w Targowisku i tym samym do aglomeracji krakowskiej. Należy wskazać, że zły stan techniczny

istniejących dróg powiatowych, słaba podbudowa dróg nie dostosowana do obowiązujących

przepisów dopuszczających poruszanie się po drogach publicznych pojazdów o zwiększonej masie

całkowitej, brak wyodrębnionych poboczy, pilna potrzeba uregulowania spływu wód opadowo roztopowych

z drogi powoduje konieczność realizacji zadania, które w efekcie końcowym zwiększy

bezpieczeństwo ruchu drogowego zarówno pieszych jak i kierowców, wpłynie na wyższą jakość życia

społeczności lokalnej, na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej obszaru oraz polepszenie

dostępności turystycznej powiatu bocheńskiego.

 

tablica_polski_lad_180x120_powiat_edycja220215713polskiladpdf_.jpg

 

Modernizacja dróg powiatowych na odcinkach dróg: nr 2072K Ujazd – Kamionna, nr 1444K Nieprześnia – Sobolów, nr 2090K Ostrów Szlachecki – Ostrów Królewski

Edycja2/2021/5713/PolskiLad

 

Zadania pn. „Modernizacja dróg powiatowych na odcinkach dróg: nr 2072K Ujazd – Kamionna, nr 1444K Nieprześnia – Sobolów, nr 2090K Ostrów Szlachecki – Ostrów Królewski „ realizowane  w ramach dofinansowania z Programu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w okresie od 02-2022 r. do 11 -2022 r.

 

Całkowity koszt realizacji zadania: 3 967 688,15 zł

 

Dofinansowanie Polski Ład : 3 769 281,89 zł

 

Zakres robót obejmuje: W ramach zadania wykonana będzie częściowa wymiana i stabilizacja

podbudowy dróg, wykonanie nowej lepszej jakościowo nawierzchni jezdni i nowych, utwardzonych poboczy oraz polepszenie systemu odwodnienia na wszystkich odcinkach dróg. Efektem realizacji tego projektu będzie zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego a także osiągnięcie wymaganej przepisami nośności dróg i zwiększenie jej trwałości.

tablica_180x120_polski_lad_edycja012021856polskilad_.jpg

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.